fbpx

Veiligheidsmaatregelen m.b.t. Covid-19

Onze gidsen, chauffeurs en vertegenwoordigers dragen maskers ter bescherming. Ze zijn voorzien van extra maskers, indien onze gasten die niet bij hebben. Elke gast is verplicht een masker te dragen als hij of zij symptomen van griep vertoont, totdat hij of zij medische zorg krijgt en wordt getest.

Alle gidsen, chauffeurs en voertuigen zullen handreiniger bij de hand hebben voor het gebruik van onze gasten.

Een lijst van medische faciliteiten is beschikbaar voor het geval dat een van onze gasten medische hulp nodig heeft.

Alle gidsen en chauffeurs zijn getraind in de te volgen regels mbt. Covid-19 en hoe er gerapporteerd wordt bij een besmetting.

Personeel dat wordt blootgesteld aan mogelijke of bevestigde gevallen gaat 14 dagen in quarantaine totdat het 100% zeker is dat ze niet besmet zijn.

Volgen en rapporteren

Nepal Inside Out heeft een preventie- en rapporteringsplan opgesteld.

Indien er iemand symptomen van Covid-19 heeft of er is een sterk vermoeden dat iemand besmet is, dan wordt hierover melding gedaan bij onze duurzaamheidsmanager. Deze bekijkt en onderzoekt dit grondig.

De contactgegevens van alle reizigers worden verstrekt aan Nepal Inside Out voor het begin van de reis. Deze gegevens zullen gedurende 30 dagen na het einde van de reis worden bewaard voor de melding. Na 30 dagen zal deze informatie op een veilige manier worden vernietigd, in overeenstemming met de data en privacy wetgeving.

Afhankelijk van de regels die van toepassing zijn op het tijdstip van de tour, is het mogelijk dat uw temperatuur wordt gecontroleerd bij lokale attracties, ingangen van nationale parken, hotels of restaurants.

Alle chauffeurs en gidsen ondergingen een gezondheids- en veiligheidstraining.

Nepal Inside Out volgt altijd de lokale Nepalese wet- en regelgeving met betrekking tot de volksgezondheid en veiligheid. Het kan dus zijn dat de er ook tijdens uw reis elementen wijzigen.

Reiniging van de voertuigen

De chauffeurs reinigen en desinfecteren veelgebruikte oppervlakken in hun voertuigen met alcoholoplossing na elke transfer met hun voertuig.

Als een voertuig een gast heeft vervoerd die verdacht wordt van of bevestigd is aan Covid-19, zal een volledige ontsmetting van het voertuig worden uitgevoerd. Alle schoonmaakmiddelen worden onmiddellijk na de reiniging veilig verwijderd.

De voertuigen zullen wekelijks volledig worden gereinigd.

Voedsel & Drank

Zelfbedieningsbuffetten en gedeelde schotels worden vermeden ten gunste van à la carte dineren en buffetten met bediening. De tafels staan met voldoende afstand van elkaar.

Luchthaven transfers

De personeelsleden van Nepal Inside Out dragen ten allen tijd maskers bij de transfers van en naar de luchthaven.

De voertuigen hebben desinfecterende alcohol voor de handen aan boord, die de gasten gebruiken voor het instappen van het voertuig.

Aan de gasten wordt gevraagd een masker te dragen in het voertuig. Indien de gasten er zelf geen bij hebben, zijn er maskers voorhanden in het voertuig. We moedigen onze gasten aan om eigen stoffen maskers mee te hebben.

Wij streven naar een optimale sociale afstand in onze voertuigen. Er worden geen mensen die niet tot het zelfde reisgezelschap behoren in hetzelfde voertuig geplaatst.

Chauffeurs of dragers vegen alle bagagerekken af met ontsmettingsmiddel voor het inladen.

Rondreizen

We zetten nog meer in op minder bezochte plaatsen en sites die nog steeds de schoonheid en cultuur van Nepal laten zien.

Om drukte bij belangrijke bezienswaardigheden te vermijden, passen we routes en vertrektijden aan.

We zorgen ervoor dat onze gasten weten dat ze een site kunnen verlaten wanneer ze zich niet op hun gemak voelen.

Reisroutes worden herzien om ervoor te zorgen dat de sociale afstandsmaatregelen worden nageleefd (behalve wanneer dit echt onmogelijk is, bijvoorbeeld met het openbaar vervoer).

We adviseren onze gasten om te reizen met een privé-wagen met chauffeur, en zo de drukke bussen te vermijden.

Vliegtuigen en openbaar vervoer

Voor reizen op binnenlandse vluchten krijgen de gasten reinigingsdoekjes, zodat ze de stoelen, armleuningen en vaak aangeraakte oppervlakken kunnen afvegen.

Na het gebruik van het openbaar vervoer, zoals lokale gedeelde jeeps of bussen, zullen gidsen en klanten verplicht zijn om handreinigingsdoekjes te gebruiken.

Gidsen zullen zich inspannen om zoveel mogelijk sociale afstand te nemen terwijl ze het openbaar vervoer nemen.

Gidsen zullen te allen tijde gezichtsmaskers dragen wanneer ze het openbaar vervoer nemen en zullen klanten aanmoedigen om dit te doen als dit niet al vereist is door de lokale wetgeving op het moment van de reis.

Hotels en andere accommodaties

Meestal zal er een temperatuurcontrole bij aankomst gebeuren, naast het aanbieden van handreinigingsfaciliteiten, en klanten zullen zich moeten houden aan alle richtlijnen van het hotel of de accommodatie.

Wij streven ernaar om tijdens het inchecken/uitchecken sociale maatregelen te nemen en waar mogelijk de contacten te beperken.

Maaltijden worden à la carte of door een ober worden geserveerd waar beschikbaar. Buffetten met zelfbediening worden vermeden ten gunste van buffetten met bediening door een ober.

Alle accommodaties waar wij mee werken worden beoordeeld op de naleving van de hygiënenormen en de aanvullende maatregelen die zij nemen met betrekking tot Covid-19.

Trekking

Tijdens de trekking hebben onze gidsen en dragers mondmaskers mee. Onze gasten krijgen het advies om ook verschillende mondmaskers mee te nemen. Deze kunnen onderweg uitgewassen worden.

Mondmaskers zijn verplicht bij volgende situaties:
– in de voertuigen bij de transfer naar het beginpunt en van het eindpunt;
– bij drukte op de trails en het is niet mogelijk om 1,5 meter afstand te houden;
– bij de briefings met de gids indien het niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden;
– in de teahouses als je rond loopt of niet voldoende afstand kan houden van andere trekkers.

Deze regels zijn nog niet definitief, dus kunnen lichtjes wijzigen op het moment van je reis.

Veiligheid en gezondheid op ons kantoor.

Op ons kantoor hebben we de volgende geregeld:

– het regelmatig schoonmaken van het kantoor, waarbij de inrichting in een nette en schone staat wordt gehouden;
– voldoende ventilatie en licht, alsmede een passende temperatuur in de kantoorruimte;
– het verwijderen van vuil;
– voorkoming van ophoping van stof en verontreinigde lucht die schadelijk zijn voor de gezondheid en de kantoorruimte;
– geen overbevolking van een werkruimte of -plaats waardoor de gezondheid van de werknemers of de werknemers wordt geschaad.
– voldoende drinkbaar water om tijdens het werk te drinken;
– moderne toiletten voor werknemers op gemakkelijk toegankelijke plaatsen;
– verklaring van het hele kantoor als rookvrije zone.

Het dragen van ladingen.

Werknemers mogen gewoonlijk niet worden gebruikt om lasten die zwaarder zijn dan de volgende lasten te hijsen, te dragen of te verplaatsen:

– volwassen man of vrouw: 30 kg;
– jonge mannen (18-19 jaar): 25 kg;
– jonge vrouw (18-18 jaar): 20 kg;

Bij ons op kantoor is het gangbaar om de lading van de dragers te beperken tot 18 kg.

Onderzoek naar beroepsongevallen.

Indien er tijdens een trekking of tour een ongeval gebeurt, dan vult ons personeelslid een ‘incident form’ in waarop gedetailleerd de omstandigheden van het ongeval ingevuld worden

Als er een ongeval gebeurt tijdens de werktijden, dan heeft de manager de volgende taken:

– hij zorgt dat hij de nodige gegevens van de plaats van het incident of van de betrokken personen verkrijgt,
– hij verzamelt alle nodige bewijsstukken,
– laat de nodige documenten indienen,
– registreert verklaringen

Deze richtlijnen werden laatst aangepast op 18/09/2020.