fbpx

Hoe werkt een reis op maat?

Misschien wil je je reis het liefste zelf samenstellen, maar heb je hier niet voldoende tijd voor en vind je het toch lastig. Nepal is nu eenmaal totaal anders dan Nederland of België. Je krijg al gauw een overaanbod van reisprogramma`s en prijzen. Het kost je veel tijd om dat onderling te gaan vergelijken.

Daarom is het vaak gemakkelijker en goedkoper om je Nepal reis helemaal op maat te laten samenstellen door een Nepal reisspecialist. En laat een reis op maat door Nepal nou net onze specialiteit zijn!

Hieronder vind je de verschillende stappen voor de aanvraag van een reis op maat, zo weet je alvast hoe het werkt.

Stap 1: vraag een reisvoorstel op maat aan

Wij maken voor jou graag een reis die 100% past bij jouw voorkeuren. Daarom leren we je graag eerst wat beter kennen. Wanneer je bij ons een reisvoorstel aanvraagt, vragen we je in het formulier ondermeer naar de volgende informatie:

  • ​Met wie ga je op reis?
  • Zijn er locaties, bezienswaardigheden of activiteiten die je zeker wil bezoeken, zien of doen tijdens je reis?
  • Ben je in voor een beetje avontuur en actie en neem je dus graag een trekking op in je reis? Of wil je enkel een rondreis maken? Hou je ook van enkele dagen rust?
  • Welk genre accommodaties verkies je? Bij particulieren, eenvoudig, comfortabel, luxe of mag er een mix in je reis?
  • Ga je graag de hele tijd op pad met een gids of verken je de culturele sites graag op eigen houtje?

Laat ons zeker weten wat jij belangrijk vindt in je Nepal reis en geef zo veel mogelijk informatie door.

Neem alvast even een kijkje naar de reizen die we ter inspiratie online hebben. Deze reizen kun je boeken zoals ze online staan, maar ook helemaal aanpassen aan hoe jij het wilt.

Stap 2: We nemen persoonlijk contact met je op

Na je reisaanvraag nemen we binnen de 2 werkdagen contact met je op om je wensen en je reis verder door te spreken. Per e-mail, Skype, WhatsApp of chat bespreken we wat je in je reisprogramma wilt.

Nadien verwerken we alles in een eerste reisvoorstel op maat.

Stap 3: Je ontvangt een vrijblijvend reisvoorstel voor een Nepal reis op maat

Het reisvoorstel dat je van ons ontvangt is altijd vrijblijvend. In het reisvoorstel staan vaak optionele activiteiten. Je bepaalt dan zelf welke je graag in je programma opneemt.

Nadat je het reisvoorstel voor jouw Nepal reis ontvangen hebt, kun je ons onbeperkt vragen stellen! Zo werken we samen het voorstel verder uit tot een gedetailleerd reisprogramma. We bieden alternatieven en denken verder met je mee.

Pas als je reis helemaal naar wens is, ontvang je van ons een definitieve offerte.

Stap 4: Nepal reis boeken en betalen

Als je reis helemaal naar wens is en je de reis wilt gaan boeken, vul je het boekingsformulier in. Laat ons ook even kort weten dat je het formulier invulde!

A. Voorschot (Aanbetaling) van 25% op onze rekening
Wanneer je het boekingsformulier ingevuld hebt en je je reis dus aan ons bevestigd hebt, ontvang je van ons een factuur voor het totaalbedrag. Je betaalt binnen de 5 werkdagen het voorschot (aanbetaling) op onze rekening.

B. Je ontvangt een betalingsbevestiging
Zodra wij het voorschot (de aanbetaling) hebben ontvangen, sturen wij je via e-mail een betalingsbevestiging. Wij starten op dat moment ook met de voorbereiding van je reis.
Op dit moment ontvang je van ons niet alleen de eerste praktische informatie over je visa, vaccinaties, voorbereiding voor de trekking,… maar ook een downloadlink voor een app, zodat je je reisprogramma op je telefoon kan raadplegen.

C. 4 weken voor de reis betaal je het saldo
Ten laatste 4 weken voor de start van je reis betaal je het saldo op onze rekening. Je krijgt hiervoor geen herinneringsmail.

D. Praktische informatie voor vertrek
Ongeveer 2 weken voor vertrek sturen we de laatste reisinformatie, zoals een bagagelijst, richtlijnen voor de fooien en een handig woordenlijstje Nepalees.

Stap 5: Namaste! Hartelijk welkom in Nepal

Wij houden van een persoonlijke service, en deze begint nu pas echt.

  • Persoonlijke ontvangst op de luchthaven
    Bij buitenkomst van de luchthaven staat Chuda of een van onze medewerkers je op te wachten. Hij houdt een bordje met ons logo vast, zodat jullie elkaar vlot vinden. De privé chauffeur pikt je op en brengt je naar je hotel. Onze medewerker helpt met je check-in.
  • ‘Meet & greet’ in het hotel
    Verblijf je de eerste nacht in Kathmandu, dan ontmoet je Maaike en/of Chuda aan de receptie van je hotel voor een korte ‘meet & greet’. Dit kan meteen na aankomst zijn, op een afgesproken tijdstip later op de dag of de volgende dag. Heb je nog vragen dan is dit het perfecte moment om ze te stellen. Je krijgt van ons dan ook de service- en hotelvouchers (indien nodig) en een klein kaartje van de omgeving.
  • 24/7 beschikbaar tijdens je reis (ook in het Nederlands)
    Ons team is 24/7 beschikbaar tijdens je reis – via telefoon, mail of WhatsApp.

Stap 6: Na de reis

Je ontvang van ons na de reis een mail met een link naar een evaluatieformulier. We horen graag van je wat je van je reis vond, dat helpt ons enorm om onze service en onze reizen nog beter te maken. Laat je graag een fijne review na, dan kan dit op Google, onze Facebook pagina of op TripAdvisor!